Svakoga dana učini nešto za sebe. Odvoji vreme za šolju kafe i popravi svoj dan
Život je da ga živiš i krojiš po svojoj meri, i da uživaš u svakom trenutku. Želeli smo i mi da ti pružimo deo tog užitka čarolijom ukusa i mirisa naše kafe. Ovo je kratka priča o nama i našim počecima.
U vreme kada je sve instant, zadovoljstvo je sresti ljude koji su svoju poslovnu priču gradili korak po korak. Upravo tako nastao je brend neobičnog naziva “Moja tašta ne pije svašta”, a i njega nije smislila neka marketinška agencija, već upravo ta tašta. Od prvog trenutka do danas, kada “Moja tašta ne pije svašta” ima svoju pržionicu i 12 prodavnica, firmu krase sve one divne odlike porodičnog biznisa. Budući da smo bili njihovi gosti baš na Svetski dan kafe, šalili smo se da ga obeležavamo radno i u krugu porodice. Ova priča bila je povod da se Rade Bazić vrati u vreme kada je, na početku svojih dvadesetih godina, otvorio prvu radnju, čime i počinje priča o nama.
– Moj ulazak u svet trgovine počeo je kada su mi roditelji, koji su radili u inostranstvu, kupili kiosk na pijaci u Bloku 44. Vlasnici takvih prodavnica obično stave natpis zdrava hrana, a u njima se prodaje roba na merenje, uključujući onu koja je daleko od tog zdrava (smeh). Igrom slučaja, u inostranstvu su radili i sestra i zet, pa kada su 1996. došli na odmor, poklonili su mi prvi mlin i prvi džak kafe. Tako sam počeo da pored te rinfuzne robe prodajem i kafu. Pošto je 2000. godine mnogo radnji imalo sličan asortiman, razmišljao sam šta bih mogao da ponudim tržistu, a da kod nas nije mnogo zastupljeno. U inostranstvu sam video kafeterije i kofišopove, pa sam pomislio što ljudima ne bih pružio mogućnost da biraju između više vrsta kvalitetne kafe.
U početku je kupovao prženu kafu ili je koristio usluge drugih pržionica, a onda je – na isti način kao i prvi mlin – stigao prvi pržionik. Jedna od ključnih godina je 2015, jer su tada odlučili da poslu pristupe još ozbiljnije.
– Kad smo počinjali priču o nama i kafi, nismo sebi postavljali cilj – imaćemo toliko radnji, već smo pomislili da otvorimo radnju i na Novom Beogradu, u Bloku 61. Aleksandra i ja smo u isto vreme očekivali rođenje sina, otvarali radnju i skinuli krov sa kuće zbog nadogradnje. Tako se potrefilo. Kad osetim da nešto treba da radim, ne biram ni mesto ni vreme, već krenem.
Dok se spremalo otvaranje nove radnje, a idejno rešenje kesica za kafu već bilo gotovo, svratila je čuvena tašta i Radetu saopštila da bi dobro zvučalo da moja tašta ne pije svašta. Odgovorio sam joj: Bravo, samo da znaš da će nam to biti reklamni slogan. I tvoj auto ću izbrendirati, da svi znaju ko je ta tašta. Kad je to čula Aleksandra, konstatovala je da je nemoguće da mislimo ozbiljno, ali taj slogan brzo je potpuno zasenio prethodni naziv i nametnuo se kao novi brendname.
Tokom našeg razgovora dvorištem se širio miris domaće kafe koja se upravo pržila, a Rade nam je otkrio zašto je baš ona najprodavanija.
– Uvek je u prvom planu, mada zaista imamo veliki broj plemenitih kafa, sa posebnih plantaža, koje se gaje pod određenim uslovima. Imamo i one čiji je rod limitiran, da ne bi postale komercijalne. Međutim, domaća kafa je bez premca kada je o prodaji reč. Treba imati u vidu da je sve stvar ukusa i navika. Nekim veoma kvalitetnim sortama koje su kod nas mogle da se kupe ljudi nisu bili oduševljeni jer su im bile prejake ili jednostavno neobične. S vremenom naučili smo koje mikseve najviše vole, a u njima ključnu ulogu imaju Santos, Etiopija i Kolumbija.
Aleksandra i Rade svakog jutra piju kafu, domaću, ali razlog nije navika, već testiranje kvaliteta. Uvek konzumiraju onu koja je juče ispečena kako bi se uverili da je baš onakva kakva bi trebalo da bude. Mada je uvek on kuva, Rade tvrdi da tajna nije u jednoj ili jednoj i po kašičici, već i svežini i kvalitetu sirovine.
– Kafa mora da se peče svaki drugi dan jer joj toliko treba da odradi. Dok stigne u magacin, pa do radnje, to je taman taj period. Podjednako je važno da se melje na licu mesta. U našim radnjama ne postoji ranije mlevena, zapakovana kafa. Svaka radnja ima mlin za domaću kafu koji pri mlevenju koristi kamenje, i mlin sa klasičnim noževima za specijalne vrste kafe. Kamenje doprži kafu za nijansu, što je za tu vrstu vrlo bitno.
Bogat si tek kad imaš nešto što ne bi nikada mogao kupiti novcem
Mnogi biznisi svoj tim zovu porodicom, kod nas je to malo drugačije, jer naš tim jeste porodica.
Ceo naš biznis nastao je iz ljubavi, ljubavi prema kafi, prema tome da radimo zajedno, da imamo nešto naše.
Proizvod koji stvorite sa svojim najbližima, znajte da ne može da ne bude najbolji. Svako od nas dao je tračak sebe u ovaj brend, i trudimo se svakog dana da se i vama svidi koliko i nama.
Svi vi koji volite našu kafu, volite naš brend, vi niste naše mušterije, već naši prijatelji, jer volite koliko i mi ono što radimo iz čiste ljubavi.
“Moja tašta ne pije svašta” slogan je iza kojeg stoji priča o našoj “Domaćoj kafi”, u čijim ukusima i mirisima Beograđani imaju priliku da uživaju već godinama.
Koncept naše pržionice takav je da sami tražite svoj miks, birajući među onim najboljim. Kombinacijom više vrsta kafe doći ćete do ukusa koji vama najviše odgovara i prija.
U sopstvenoj pržionici, u strogo kontrolisanim uslovima, manuelnim postupkom, svakog dana prži se naša domaća kafa. Nakon toga, na vama je samo da odaberete svoj miks koji se pred vama melje i pakuje i tako na pravi način započnete ritual uživanja u vašoj šoljici kafe. Ujedno, to je ono po čemu se naša kafa razlikuje od industrijskih kafa i zbog čega nam se komšije iznova vraćaju – svežina i odabir kvalitetne sirovine standard su koji ne menjamo i po kojima je “Moja tašta ne pije svašta” poznata.
Najtraženiji predstavnici našeg brenda su svakako domaća kafa, kao i miksevi kafa. U našim radnjama pronaći ćete specijalne vrste kafa iz Kolumbije, Brazila, Etiopije, Hondurasa, Kostarike, Gvatemale… Domaća kafa savršeno se slaže uz “Taštin ratluk”, koji zauzima počasno mesto na našim policama. Možete birati među brojnim ukusima, kao što su orasi, smokva, ruža, vanila, jagoda… Poznati smo i po sjajnim čajevima, ali i brendiranim kapsulama za Nespresso i Dolce Gusto aparate.